Ylivertainen valikoima 3.000 merkiltä | Ilmainen toimitus yli €50 tilauksiin ja ilmaiset palautukset
Ostoskori 0

Ostoskorisi on tyhjä

Valikko
ILMAINEN TOIMITUS YLI 50€ OSTOISTA JA ILMAISET PALAUTUKSET

ILMAINEN TOIMITUS YLI 50€ TILAUKSISTA

HELPPO PALAUTUS ENNEN 14 PÄIVÄÄ

Takaisin

Karl Lagerfeld

Kaikki, jotka vähäänkään seuraavat muotia, ovat kuulleet nimen Karl Lagerfeld. Hän oli tunnettu saksalainen muotisuunnittelija (10.09.1933 – 09.02.2019), joka tuli tunnetuksi Chanel -muotitalon luovana pääsuunnittelijana ja johtajana vuodesta 1983 alkaen aina kuolemaansa asti. Lisäksi hän oli italialaisen muotitalon Fendin ja oman nimikkomerkkinsä luova johtava. Hän teki paljon myös yhteistyötä erilaisissa muotiin ja taiteeseen liittyvissä projekteissa. Hänet tunnettiin lisäksi taiteilijana, valokuvaajana ja karikatyristina. Hän asui muodin pääkaupungissa, Pariisissa, Ranskassa.

Lagerfeldilla oli oma tunnistettava tyylinsä, joka koostui valkoisista hiuksista, mustista aurinkolaseista, sormettomista käsineistä ja korkeista, irrotettavista kauluksista.

Karl Lagerfeldin elämä pähkinänkuoressa

Lagerfeld muutti Saksasta Pariisiin vuonna 1952. Vuonna 1954 hän voitti suunnittelusta ensimmäisen palkintonsa Ranskan kansainvälisessä villasihteeristössä (nykyinen kansainvälinen Woolmark-palkinto), ja vuonna 1955 hänet palkkasi Pierre Balmain, jossa hän aloitti muotisuunnittelijan uransa. Kolme vuotta myöhemmin hänestä tuli Jean Patoun muotitalon luova johtaja. Hän lähti Pariisista vuonna 1964 opiskelemaan taidehistoriaa Italiassa. Mutta pian hän suunnitteli freelancerina useille muotitaloille, kuten Choe, Krizia, Valentino ja Charles Jourdan.

Vuonna 1967 hänet palkattiin italialaisen design-talon Fendin konsulttijohtajaksi yrityksen turkislinjan modernisoimiseksi. Hänen designinsa osoittautuivat uraauurtaviksi. Muiden innovaatioiden joukossa hän esitteli uuden nahan, kuten myyrän, kanin ja oravan, käytön - nahat, joita ei ole koskaan käytetty heute cotoure -muodissa. Vuonna 1983 Lagerfeld tuotti ensimmäisen couture-kokoelmansa Chanelille, ja vuonna 1984 Chanelissa vietetyn vuoden jälkeen hän aloitti oman nimimerkkinsä.

Lagerfeldillä oli muotialalla tekemänsä työn lisäksi lukemattomia ammatillisia saavutuksia. Hän oli muun muassa innokas valokuvaaja. Vuodesta 1987 lähtien hän kuvasi monia Chanelin muotimainoksia, ja hänen töitään julkaistiin muotilehdissä, kuten British Vogue ja Interview. Lisäksi hän loi piirroksia Hans Christian Andersenin Keisarin uudet vaatteet (1992) painokselle ja loi puvut Milanon La Scalalle, Firenzen oopperatalolle ja Monte Carlon baletille. Hänen julkaisuihinsa kuuluu myös kirja The Karl Lagerfeld Diet, joka on kirjoutettu yhdessä hänen lääkärinsä, Jean-Claude Houdret kanssa. Se on manuaalinen kertomus hänen kamppailustaan laihtumisen kanssa.

Vuonna 2004 hän teki yhteistyötä tavaratalo H&M: n kanssa hankkeessa tuottaa huippumuotisuunnittelijoiden tekemiä rajoitettuja vaatemallistoja edulliseen hintaan. Vuonna 2010 hän teki yhteistyötä Steidlin kustantamon kanssa aloittaakseen L.S.D. yhtiön (Lagerfeld. Steidl. Druckerei. Verlag), joka julkaisi kirjallisuutta, elämänkertoja ja kirjoja muodista, taiteesta ja musiikista. Vuonna 2015 Lagerfeld voitti brittiläisen muotipalkinnon erinomaisista saavutuksista, ja hänestä tehtiin retrospektiivinen näyttely ""Karl Lagerfeld: Modemethode"" Bundeskunstalleessa Bonnissa, Saksassa.

Karl Lagerfeld -brändi

Karl Lagerfeldin muotitalossa on sen perustajan, Karl Lagerfeldin, ikoninen visio ja muotoiluestetiikka yhdistettynä nykyaikaiseen, tulevaisuuteen suuntautuvaan henkeen. Tuotemerkki juhlii valtavaa perintöään ja hengittää intohimonsa, intuitionsa ja ehtymätöntä luovuuttaan.

Tämä brändi yhdistää pariisilaiset klassikot rock-tyyliseen ja räätälöityyn siluettiin. Sen käytännöllisten, upeiden kokoelmien valikoima sisältää valmisvaatteita naisille, miehille ja lapsille sekä laukkuja ja pieniä nahkatavaroita. Muita kokoelmiin kuuluvia asusteita ovat muun muassa kellot, silmälasit, jalkineet, hajuvedet, kynttilät ja muotikorut.

Kuluttajien sitoutumisesta johtuen, mukaansatempaavaa Karl Lagerfeldia myy yli 200 kivijalkakauppaa ympäri maailmaa, jotka ovat keskeisillä paikoilla Pariisissa, Lontoossa, Münchenissä, Moskovassa, New Yorkissa, Dubaissa ja Shanghaissa. Tuotemerkki on yhteydessä kuluttajiin myös ensiluokkaisen tukkukaupan kautta Euroopassa, Lähi-idässä ja Aasiassa. Karl Lagerfeldia voit myös tilata maailmanlaajuisesti verrkokaupoista, kuten Miinto. Tämä brändi tavoittaa jopa yli 96 maata.

Brändi tänä päivänä

Kaksi Karl Lagerfeldin lähintä yhteistyökumppania - Hun Kim ja Carine Roitfeld - on sijoitettu johtamaan hänen nimikkomerkkinsä luovaa suuntaa. He ovat Karlin innoittamana valmiita luomaan vaatteita voimasta ja innovatiivisuudesta, samalla kun he ajavat brändiä eteenpäin tuoreella energialla, intohimolla ja luovuudella. Yhdessä he tulkitsevat hänen uraauurtavan neroutensa ja juhlivat hänen näkemystään: ”Omaksu nykyisyys ja keksi tulevaisuus.”

Suodattimet

1313 tulosta

Sivu 1/14

Seuraava

Sivu 1/14