15% alesta | Koodi: FESTIVAL15
15% alesta | Koodi: FESTIVAL15
Ostoskori 0

Ostoskorisi on tyhjä

Valikko
ILMAINEN TOIMITUS YLI 50€ OSTOISTA JA ILMAISET PALAUTUKSET

ILMAINEN TOIMITUS YLI 50€ TILAUKSISTA

HELPPO PALAUTUS ENNEN 14 PÄIVÄÄ

Takaisin

Comme des Garçons

Comme des Garcons on japanilainen muotimerkki, jonka on perustanut Rei Kawakubo vuonna 1967 Tokiossa. Luksusbrändin tyyli on ollut historiallisesti rajoja rikkova ja tuonut rennon, välinpitämättömän oloisen, mutta harkitun pukeutumisen pinnalle.

Taideopiskelijasta muotisuunnittelijaksi

Rei Kawakubo, yliopiston lehtorin tytär, opiskeli taidetta Keio -yliopistossa Tokiossa. Työskenneltyään markkinoinnin parissa Rei halusi vaihtaa uraa ja siirtyä muodin ja vaatteiden maailmaan. Hän ryhtyi tekemään töitä freelance-stylistinä. Vuonna 1976 hän perusti oman brändinsä Comme des Garçons. Nimi on ranskaa ja tarkoittaa ”niin kuin pojat”. Nimen inspiraationa oli Françoise Hardyn kappale ""Tous les garçons et les filles"" vuodelta 1962. Brändin tyyli oli alkuun paljolti farkkua. Pari vuotta myöhemmin Kawakubo menestyksekkäästi esitteli mallistonsa Tokiossa, josta seurasi Comme des Garçons -liikkeen avaaminen.

Pinnalle muotimaailman rajoja rikkoen

70-luvun loppupuolella Kawakubo shokeerasi yleisöään esitellessään anti fashion -mallistonsa, joka oli kokomustaa ja rikkoi muodin rajoja. Kokoelman nimi oli ”Destroy”, eli tuhoa, ja se sisälsi rikottuja kankaita ja huolittelemattomia saumoja. Women’s Daily -lehti antoi mallistolle tuomion ja kutsui sitä ”Hiroshiman Kassi-Alma -tyyliksi”. Comme des Garçons alkoi kuitenkin saada tätä myötä myös nimeä ja avasi 80-luvun alulla liikkeensä Pariisiin. Nämäkin mallistot sisälsivät revittyjä, erikoisen muotoisia ja epäsymmetrisiä tyylejä, jotka aloittivat uuden, erilaisen tyylisuuntauksen.

Vaatemerkin tyyli sai osakseen negatiivista palautetta ranskalaisilta kriitikoilta, kuten mikä tahansa uusi rajoja rikkova tyylisuuntaus. 80-luvulla brändi yhdistettiin usein punk -tyyliin. Comme des Garçonsin rajoja rikkovat ja mielipiteitä jakavat tyylit jatkuivat myös 90-luvun ajan. 2000 -luvulla brändi jakoi tuotteensa Ranskassa pienemmissä erissä tehtyihin tuotteisiin ja Japanissa massatuotettuihin tuotteisiin. Comme des Garçons -mallistot suunnitellaan nykyään brändin studiolla Aoyamassa Tokiossa ja valmistetaan Ranskassa, Japanissa, Espanjassa ja Turkissa. Rei Kawakubo tunnetusti haluaa olla mukana brändinsä joka aspektissa suunnittelusta markkinointiin ja kauppojen sisutukseen. Hän uskoo, että näiden kaikkien tulee olla saman vision mukaisia.

Comme des Garçons -tuotteet

Miinton valikoimasta löydät Comme des Garçons -vaatteita ja -asusteita mielenkiintoisin leikkauksin ja värityksin. Tyylit ovat yllättäviä ja mielenkiintoa herättäviä. Pirteät väritykset, villit ja erikoiset kuviot ja mallit ovat omiaan herättämään huomiota tavallisessa katukuvassa. Mikäli pidät Comme des Garçonsin edelläkävijän tyylistä, mutta et välttämättä halua olla huomion keskipisteenä, löydät valikoimasta myös maltillisempia tyylejä. Jokaisessa tuotteessa kuitenkin näkyy jollain tapaa brändin ideologia ja persoona, oli se sitten vain pieni yksityiskohta, kuten tavallisesta eroava leikkaus.

Comme des Garçons -valikoimaan kuuluu myös hajuvesiä, jotka merkin tyylin mukaan ovat aina jollain tapaa erikoisia ja omalaatuisia. Esimerkiksi brändin vuonna 1998 julkaisema anti-perfume Odeur 53 sisältää 53 eri hajuvedelle epätavallista aromia, kuten metalli, kynsilakka ja palanut kumi.

Comme des Garçons tyyli on ollut ja on edelleen hyvin avantgardea, normaalista poikkeavaa ja kokeilevaa. Näissä tyyleissä voit tuntea itsesi muodin edelläkävijäksi, näyttää ulospäin persoonallisuuttasi ja varmasti kääntää katseita ja herättää mielenkiintoa.

Suodattimet

1019 tulosta

Sivu 1/11

Seuraava

Sivu 1/11